گل فروشی, مقالات

نکات مهم دسته گل مراسم عروسی

نکات مهم دسته گل مراسم عروسی

دسته گل عروس مجموعه‌ای از گل‌های زیباست که عروس هنگام قدم زدن در راهرو و تالار نگه می‌دارد. این دسته گل قرار است مکملی برای تم کلی عروسی و سبک لباس عروس باشد. گل های عروسی یکی از زیباترین قسمت های عروسی هستند.

اگر فکر میکنید انتخاب دسته گل عروس ساده است و شما رو به چالش نمیکشد ، در اشتباهید ، چون انتخاب گل و دسته گل عروس قاعده و قوانین خودش را دارد.

دسته گل های زیبا و چیدمان گل های بزرگ در اکثر عروسی ها پایه اصلی هستند، اما برخی از زوج ها ترجیح می دهند دسته گل نداشته باشند و در عوض، از بافت‌ها، فضای سبز و دیگر عناصر طراحی استقبال می‌کنند. البته عروسی های بدون گل هم می توانند به همان اندازه شیک و شگفت انگیز باشند.

نکات مهم دسته گل مراسم عروسی

نکات مهم دسته گل مراسم عروسی

تاریخچه و فلسفه پرتاب دسته گل عروس

پرتاب دسته گل در انگلستان باستان سرچشمه می گیرد. در گذشته پس از برگزاری مراسم عروسی، مهمانان حاضر سعی می‌کردند تکه‌هایی از لباس عروس یا دسته‌گل عروس را پاره کنند، زیرا تصور می‌شد برای آنها خوش شانسی و اقبال به همراه دارد.

رسم داشتن دسته گل عروس به دوران باستان برمی گردد که زنان از دلایلی مانند دفع ارواح شیطانی تا ایجاد شهوت و باروری، گیاهان و ادویه های قوی را با خود حمل می کردند. عروس‌ های انگلیسی دسته‌هایی از گندم را حمل می‌کردند که نماد رشد بود. در قرون وسطی دسته گل ها یا گل‌ ها را برای نماد شروع و وفاداری استفاده می کردند.

نکات مهم دسته گل

۱. انتخاب دسته گل عروس مناسب با استایل عروس

برای انتخاب دسته گل عروس، حتما باید به قد و جثه خود توجه داشته باشید، اگر جثه کوچکی دارید و یا قدتان کوتاه است، ترجیحا از دسته گلی استفاده نمایید که گرد یا کوچک باشد و حتی می توانید از گل های رنگی و متنوع به جای یک گل خاص استفاده نمایید.  اما اگر قد بلند و یا دارای جثه درشت هستید، برا ی انتخاب دسته گل عروس، از دسته گل آبشاری و گل هایی که دنباله دار هستند و یا کشیده تر می باشند، استفاده نمایید.

حتما حواستان باشد که دسته گل عروس نباید طوری انتخاب شود که تمامی دست و انگشتان عروس را بپوشاند، بلکه باید بتوان، هر زینتی که بر روی دست عروس است مثل انگشتر یا ساعت و … را هم مشاهده کرد.

دسته گل‌های عروس استاندارد با تعادل قابل حمل و جزئیات چشم‌گیر، معمولاً 11-13 اینچ قطر دارند و در اشکال مختلف، از گرد تا آبشاری، به زیبایی عروس اضافه میکند.

2. به کارگیری گل های طبیعی در دسته گل

پیشنهاد ملورین این است که برای دسته گل عروس به هیچ وجه از گل های مصنوعی استفاده نکنید. در گذشته، به خاطر رونق نداشتن بازار گل های طبیعی، دسته گل های مصنوعی استفاده زیادی بین عروس خانم ها داشتند. اما امروزه گل های طبیعی به دلیل طراوت و نشاطی که به مجلس عروسی می بخشند، در درجه ی اول انتخاب عروس خانم ها قرار گرفته اند.

3. مدل و سبک دسته گل

دسته گل عروس مدل های متنوعی دارد مثل بازوئی، ترکیبی یا مرکب، آبشاری، سبد گل و … است. شما میتوانید متناسب با لباس عروسی خود مدل دسته گل عروس خود را انتخاب کنید. به طور مثال اگر لباس عروس شما دنباله دار است انتخاب دسته گل آبشاری بهتر است.

دسته ‌گل‌ بازویی ( پرزنتیشن ) معمولا از گل‌های ساقه‌ بلند مانند گل شیپوری، مریم و حتی گل رز ساقه بلند تشکیل شده وعروس آن‌ را روی بازوی خود تکیه داده و حمل می‌کند. اگر چه این دسته گل همانطور که دیده می‌شود بسیار به چشم می‌آید اما این را هم باید در نظر داشت که حمل کردن آن کمی مشکل و دست و پا گیر خواهد بود.

دسته گل آبشاری، همانطور که از اسم آن پیدا است گروهی از برگ های تازه و انواع مختلف ارکیده های ساقه بلند یا لیلیوم ها و یا گل های رز، تشکیل میشود . این مدل دسته گل بین خانوم های ایرانی محبوبیت خاصی دارد.

دسته گل آبشاری

دسته گل آبشاری

دسته‌های گل کلاسیک معمولاً شامل گل‌هایی مانند رز، لیلیوم، کالا و ارکیده هستند. شکل این دسته‌ها معمولاً گرد و منظم است و پراستفاده ترین نوع استفاده دسته گل کلاسیک عروس است.

دسته‌های گل مدرن که با استفاده از گل‌های جدید و خلاقانه‌ای مانند آنتوریوم، بیرنگ و سوسن تهیه می‌شوند. شکل ظاهری این نوع از دسته گل غالباً نامنظم است.

دسته گل ظریف که بسیار کوچک و ظریف است و برای افرادی که به طراحی مینیمال اعتقاد اساسی دارند مناسب است. معمولاً در این مدل دسته گل از گل‌های ریز سفید رنگ کار می شود که برای عکس برداری های خاص از عروس و داماد کاربرد ویژه‌ای دارد.

دسته گل های گرد و کوچک که عموما برای خانم هایی که ریز نقش هستند، مناسب بوده و ترکیبی از گل رز، گلابی رانونکلوس و … می باشد.

دسته گل عروس مدل های متنوع و زیادی دارد که ما در این مقاله به تمامی آنها نمیپردازیم.

4. خلاقیت و خاص بودن دسته گل

استفاده از گل های رز برای عروس خانم ها تکراری و خسته کننده شده، گل هایی نظیر ارکیده یا ادریسی می تواند دسته گلی زیبا برای شما بسازد و شما را دارای دسته گلی خاص و منحصر به فرد در شبی خاص کند که نگاه مهمانان را  به شما خیره کند.

5. انتخاب دسته گل مطابق آرایش عروس

یکی از  مهمترین مواردی که باید به هنگام انتخاب گل عروس در نظر بگیرید، انتخاب گل با توجه به رنگ پوست و از آن مهمتر سبک آرایشی است که عروس بر چهره دارد. به طور مثال اگر پوست شما روشن است، به هیچ وجه از دسته گل های تیره و گل هایی که خیلی تیره رنگ استفاده نکنید. حال اگر تم شما قرمز، صورتی و یا هر رنگ دیگری است، دسته گل خود را با توجه به سبک آرایشی، البته کمی تیره تر انتخاب نمایید. قطعا این تضاد رنگی در زیباتر نشان دادن عروس و به چشم آمدن دسته گل عروس تاثیر زیادی دارد.

6. استفاده از گل های مناسب فصل سال

در دسته گل شما به طور حتم نباید از گل های لاکچری و گران قیمت استفاده شود ، استفاده از گل های فصل که هم ارزانتر و هم بیشتر در دسترس هستند توصیه میشود. گل های فصلی دارای ماندگاری بیشتری هم هستند و استرس شما را از پژمرده شدن گل ها در لحظات پایانی مراسم کاهش میدهد.

مثلا در فصل بهار، می توان از گل های لاله و نرگس، کوکب و یا گل لیسیانتوس استفاده نمود. در فصل تابستان از گل رز، گل صدتومانی و گل نرگس درختی می توان استفاده کرد. در فصل پاییز از گل آلسترومریا و همچنین از گل داوودی هم می توان استفاده نمود. در فصل زمستان هم می توانید از گل شیپوری و یا گل یاسمن استفاده کنید. البته همه این ها سلیقه ای هستند و شما می توانید هر گلی که دوست دارید را برای مراسم خود انتخاب نمایید.

اگر می‌خواهید که دسته گل مراسم عروسی شما تا آخرین لحظات شب عروسی تازه و زیبا باقی بماند یادتان باشد قبل از خرید دسته گل عروس، باید از فروشنده یا طراح گل بپرسید که گل‌ها چه مقدار تازه و تازگی خود را حفظ می‌کنند.

حتما در نظر داشته باشید که دسته گل عروس باید با سایر تزئینات مراسم عروسی، مانند دکوراسیون میز و… هماهنگ باشد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *