تالار ها, مقالات

مراحل یک جشن عروسی رسمی

مراحل یک جشن عروسی رسمی

مراحل یک جشن عروسی رسمی بسیار فراتر از چیزی است که مردم ایران در مراسم های عروسی خود سپری میکند. بسیاری از مراحل رسمی یا متعارف از فرهنگ ما پاک شده و امروزه جشن های متفاوتی نسبت به گذشته مشاهده میکنیم.

مراحل یک جشن عروسی رسمی عبارتند از :

1. تشریفات
اولین مرحله رسمی یک جشن عروسی، ورود عروس و داماد به تالار است . این اتفاق در فرهنگ غرب و در مراسم های اروپایی خیلی متفاوت تر برگزار میشود به طوری که عروس در مرحله آخر همراه با پدر خود در راهرو قدم برمیدارد و به داماد میرسد . اما در ایران معمولا عروس و داماد با هم وارد مراسم میشوند و ورود عروس و داماد با یک موزیک یا یک قربانی همراه است.

2. کلمات خوش آمد گویی
هنگامی که همه افراد مستقر شدند، مجری برنامه چند کلمه خوشامدگویی خواهد گفت. مسئول ممکن است از مهمانان برای حضور تشکر کند و همچنین از همه استقبال کند.

3. خواندن
خواندن خطبه عقد مرحله بعدی یک مراسم رسمی عروسی است که این اتفاق در ایران به دلیل رسم و رسوم خاص ما ، قبل از جشن عروسی اتفاق می افتد . اما در اروپا در همان مراسم عروسی زن و شوهر به صورت رسمی زوج هم میشوند.

5. مامور به زوج
این مرحله زمانی است که مجری یا همان خواننده شما را مورد خطاب قرار می دهد و در مورد مسئولیت های ازدواج و حرمت نذرها و تعهدهایی که قرار است بپذیرید صحبت می کند.

6. مبادله نذر
پس از به رسمیت در آمدن زوجیت ، زن و شوهر به نوبت نذر خود را می خوانند و تعهد های خود را نسبت به همدیگر بیان میکنند. این اغلب بخش احساسی مراسم است، به خصوص اگر نذر خود را بنویسند. این مرحله هم معمولا بین مردم ما در روز جاری شدن عقد بین زوجین انجام میشود.

7. تبادل حلقه
پس از قرائت نذر، زن و شوهر باید انگشترها را در انگشتان یکدیگر قرار دهند که به عنوان نماد ازدواج آنها در نظر گرفته می شود. شما ممکن است تصمیم بگیرید که حلقه را به سرعت و بدون بیان حرفی در دست همسر خود کنید، یا ممکن است قبل از گذاشتن انگشتر روی انگشت همسرتان چند کلمه در مورد نماد آن بگویید.

8. مراسم وحدت که بیشتر در فرهنگ غرب اجرا میشود
در آیین وحدت، زن و شوهر کاری را انجام می دهند که از نظر فیزیکی نماد پیوند جدید آنهاست، مانند استفاده از دو شمع برای روشن کردن یک شمع یا بستن دستان خود با یک روبان.

10. سخنان پایانی
اگر مراسم شما یک امر مذهبی است، این زمان مناسب برای نماز ختم است. معمولاً نماز ختم همان دعای ختم بعد از هر مراسم دینی است و متصدی می‌تواند جماعت را بخواند تا دست‌های خود را بلند کند و در تبرک آنها شرکت کند. اگر مذهبی نباشد، متصدی می تواند به زوجین کلمات تشویق کننده بگوید، در وصلتشان به آنها برکت دهد، یا یک دعا یا شعر درخواستی را با صدای بلند بخواند. دعاهای معمولی شامل درخواست سعادت، وفاداری و پیوند قوی است.

11. مراسم پایانی
این جایی است که مسئول رسمی اعلام می کند که شما ازدواج کرده اید و برای اولین بار به مهمانان رو می کند تا زوج متاهل را معرفی کند و مهمانان را تشویق به تشویق و تجلیل از تازه ازدواج کرده است.

البته بهتر است بدونید که تمام این مراحل در روز عروسی حتی در فرهنگ غرب به صورت نمادین است و زن و شوهر قبل از مراسم، به صورت خصوصی قرارداد ازدواج به نام کتوبه یا همان سند ازدواج را امضا می کنند. می توان آن را روز قبل از عروسی یا حتی 30 دقیقه قبل از شروع مراسم امضا کرد.

مراسم های دیگری نیز در فرهنگ ها یا ادیان مختلف وجود دارد که ما از بیان تمام آنها گذشتیم، به طور مثال شاید معروف ترین قسمت عروسی یهودیان شکستن شیشه و فریاد “مازل توف” باشد.

طراحی و دکور

در کنار مراحل عروسی، شما نباید بهترین بخش برنامه ریزی مراسم عروسی خود را از یاد ببرید.
طراحی و دکوراسیون : از طاق‌ها و پس‌زمینه‌ها گرفته تا تابلوهای خوش آمدگویی یا نشانگرهای راهرو، جزئیات زیادی وجود دارد که محل برگزاری شما را به فضای مناسب مراسم تبدیل می‌کند. چیزهای زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد، اما ما این چک لیست دکور عروسی را داریم تا به شما کمک کنیم تمام جزئیات را بررسی کنید. ما همچنین عناصر کلیدی دکور مراسم شما را در زیر تقسیم کرده ایم.

طاق و پس زمینه
از میان تمام دکوری هایی که می توانید به مراسم خود اضافه کنید، طاق ها و پس زمینه ها ممکن است مهم ترین باشند. آنها نه تنها قطعات مستقل زیبایی هستند، بلکه مهم ترین جنبه کل روز شما را قاب می کنند.

نشستن مهمانان
هنگام انتخاب گزینه های صندلی برای مراسم عروسی خود، حتماً فرم و عملکرد را در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید ظاهر خاصی داشته باشید، از صندلی‌های تشریفاتی منحصربه‌فرد الهام بگیرید که به اندازه زیادی زیبا و کاربردی هستند.

هنگام برنامه ریزی فضا، به مهمانان خود لطفی کنید و سعی نکنید تا جایی که ممکن است صندلی ها را به هم نزدیک کنید. به همه کمی فضای تنفسی بین یکدیگر و بین محراب و ردیف اول بدهید. همچنین می‌خواهید افرادی را که در دورترین طرف‌ها یا در ردیف عقب نشسته‌اند نیز در نظر بگیرید. آیا آنها قادر خواهند بود همه چیز را ببینند؟ اگر نه، از طرح نیم دایره یا تمام دایره به جای طرح ردیف مستقیم استفاده کنید تا مطمئن شوید که همه دید واضحی از محراب دارند.

حتما فضای مناسبی را برای راهرو رفت و آمد عروس و داماد و مهنانان در نظر بگیرید.

برنامه ها
برنامه های مراسم عروسی کاملا اختیاری هستند، اما روش خوبی است برای گفتن اینکه مهمانان شما چه انتظاری داشته باشند و کمی در مورد جشن عروسی بدانند. اگر تصمیم به چاپ برنامه‌ها دارید، باید نام شما، تاریخ و مکان عروسی، نام جشن عروسی‌تان و ترتیب رویدادها را شامل شود. میتوانید سنت‌هایی را که می‌خواهید توضیح دهید در آن درج کنید.

نورپردازی
برای اکثر زوج ها، مراسم عروسی آنها با نور طبیعی خورشید، چه در بیرون و چه از طریق پنجره های محل برگزاری آنها، روشن می شود. به همین دلیل است که ما به زوج ها توصیه می کنیم جدول زمانی عروسی خود را اواخر روز و تابش نور خورشید برنامه ریزی کنند.شما باید مطمئن باشید که نور مناسبی دارید، عکس‌هایتان زیبا می‌شوند و نه شما و نه مهمانانتان زیر نور شدید خورشید کور نمی‌شوید.

اگر در حال برنامه‌ریزی یک مراسم عصرانه هستید یا محل برگزاری شما نور طبیعی کافی را ارائه نمی‌کند، باید مطمئن شوید که مکان شما نور پردازی زیبایی دارد.

چند نکته نهایی داریم تا مطمئن شویم مراسم عروسی شما بدون مشکل برگزار می شود:

حلقه ها را فراموش نکنید
نذر خود را با دست بنویسید و یا از روزها قبل آن را حفظ کنید
پیش از موعد با مسئول خود آشنا شوید ، این کار شما و آنها را راحت تر می کند و آنها برای شخصی سازی مراسم شما آمادگی بیشتری خواهند داشت.
فردی را برای اجرای مراسم استخدام کنید ، حتی اگر برای هیچ چیز دیگری برنامه ریز یا هماهنگ کننده عروسی نمی خواهید، به ما اعتماد کنید.
ما مطمئن هستیم که استفاده از این راهنما به برنامه ریزی مراسم عروسی شما کمک میکند.حالا زمان آن است که به برنامه ریزی یک مراسم عروسی عالی بپردازید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *