طلا و جواهر, مقالات

نمونه های مختلف انگشتر نامزدی

نمونه های مختلف انگشتر نامزدی

حلقه های ازدواج نماد عشق و تعهد ابدی در یک رابطه هستند. این نشان عشق در روز عروسی بین دو نفر رد و بدل می شود و برای نشان دادن ازدواج آنها به مردم دنیا در دست عزوس و داماد می شود. در طول مراسم عقد، زوجین در حین رد و بدل کردن حلقه‌ها، نذر خود را به یکدیگر می‌گویند. نذرها شامل قولی برای دوست داشتن یکدیگر بدون توجه به هر چیزی و وفادار و متعهد بودن برای همیشه است و حلقه ازدواج نماد این وعده است.

انتخاب حلقه نامزدی ایده آل می تواند کار دشواری به نظر برسد. ترکیب های بسیار متفاوتی از سبک ها و تنظیمات و شکل های الماس برای انتخاب وجود دارد، که تشخیص اینکه از کجا شروع کنید دشوار است.

اگرچه سبک حلقه نامزدی سفارشی فقط به تخیل شما محدود می شود، اما خواندن این مقاله و نگاه کردن به طرح ها برای جمع آوری الهام ممکن است به شما کمک کند.

نحوه انتخاب مدل حلقه نامزدی

حلقه نامزدی باید نشان دهنده شخصیت و سبک زندگی هر فرد باشد. وقتی سبکی را انتخاب می کنید، به کمد لباس او و اکسسوری هایی که روزانه می پوشد فکر کنید.

حلقه نامزدی مخفف وعده ازدواج است، این حلقه نماد فداکاری و تعهد به شریک محبوب است. شکل حلقه معنای آن را نشان می دهد؛ دایره ای است ( بدون آغاز و پایان ) و بنابراین به نشانه ای جهانی از عشق و وفاداری ابدی، کمال و بی نهایت تبدیل شده است.

مواد مورد استفاده برای حلقه ازدواج نمادی از قدرت و عشق نشکن است. حلقه‌های ازدواج از فلزات گرانبهایی ساخته شده‌اند که به سختی می‌شکنند یا آسیب می‌بینند که نشان‌دهنده عشق نشکن یک زوج متاهل به یکدیگر است.

افزودن سنگ های قیمتی به حلقه های ازدواج چیز جدیدی نیست. حلقه های ازدواج الماس در سال های اخیر به طور چشم گیری محبوب شده اند، به ویژه برای حلقه های ازدواج زنانه، زیرا با هر حلقه نامزدی جفت می شوند.

نمونه های مختلف انگشتر نامزدی

نمونه های مختلف انگشتر نامزدی

انواع حلقه ازدواج فلزی

حلقه های ازدواج از فلزات گرانبها مانند طلای سفید، طلای زرد، رزگلد و پلاتین ساخته شده اند. طلای زرد و طلای سفید انتخاب های سنتی برای عروس خانم ها محسوب می شوند . پلاتین در سال های اخیر به گزینه مطلوب تبدیل شده است، احتمالاً به این دلیل که حلقه های ازدواج پلاتین نه تنها زیبا هستند، بلکه بسیار بادوام هستند. حلقه های ازدواج رزگلد هم توسط کسانی که به دنبال جایگزینی مد روز برای فلزات گرانبهای سنتی تر هستند، محبوب شد.

حلقه های ازدواج الماس به زیبایی و درخشندگی معروف هستند. در حالی که الماس در سال های اخیر یک انتخاب محبوب بوده است، اما مدت هاست که با عشق همراه بوده است. به طور خاص، الماس ها به دلیل قدرت و زیبایی خود نماد عشق ابدی هستند و آنها را به انتخابی عالی برای حلقه ازدواج تبدیل می کند.

انواع مدل های حلقه نامزدی

برخی از محبوب ترین مدل های حلقه نامزدی امروزه عبارتند از: یک نفره، هاله، سه سنگ، وینتیج و پاوه.

حلقه نامزدی یک نفره یک سبک کلاسیک و جاودانه است. دارای یک الماس منفرد در مرکز است که معمولاً در یک شاخک قرار می گیرد. تنظیمات شاخک ها معمولاً دارای 4 یا 6 شاخ در اطراف الماس اصلی هستند. این مدل برای کسانی که به دنبال حلقه نامزدی سنتی و کلاسیک هستند مناسب است.

حلقه الماس بازی یک نفره را می توان با الماس های پاوه یا الماس های کانالی در امتداد طرفین تزئین کرد که به عنوان “پاور بازی یک نفره” نیز شناخته می شود.

این یکی از محبوب ترین مدل های حلقه نامزدی برای الماس برلیان گرد است، اما می تواند برای هر شکل الماسی استفاده شود.

حلقه نامزدی یک نفره

حلقه نامزدی یک نفره

حلقه نامزدی هاله یک سبک حلقه نامزدی محبوب و رمانتیک است. اغلب دارای الماس هایی با الماس مرکزی است که توسط هاله ای از الماس های کوچکتر احاطه شده است. این تنظیم برای کسانی که به دنبال حلقه نامزدی بسیار درخشان هستند عالی است.

یک انگشتر به سبک هاله با تمام اشکال الماس کار می کند. این یک انتخاب عالی برای زنی با سلیقه زنانه است.

“هاله بدون درز” نوعی هاله یا تنظیمات الماسی است که فاصله بین هاله و الماس مرکزی اصلی را حذف و یا به حداقل می رساند. این می‌تواند نشان‌دهنده کاردستی با کیفیت بالا باشد زیرا کار بیشتری در این تکنیک تنظیم وجود دارد. بسیاری از حلقه‌های هاله‌ای که در خرده‌فروشی‌هایی که حلقه‌های تولید انبوه دارند فروخته می‌شوند، این نوع هاله را ارائه نمی‌کنند. اگر به دنبال یک سبک هاله ای هستید که به یک حلقه مهم و معنی دار می رسد که پول زیادی برای آن هزینه می کنید، مطمئن شوید که یک هاله بدون درز باشد.

حلقه نامزدی هاله

حلقه نامزدی هاله

حلقه هاله دوتایی سبکی با دو هاله الماس است که سنگ مرکزی را احاطه کرده است. اگر می‌خواهید یک سنگ کوچک را بزرگ‌تر نشان دهید، یا اگر واقعاً عاشق درخشش هستید، این سبک را در نظر بگیرید. دو ردیف الماس کوچکتر که مرکز را احاطه کرده اند، وقتی به خوبی ساخته شوند، می توانند اندازه الماس اصلی را تقریباً دو برابر کنند.

هاله دو لبه سبکی از هاله است که در آن الماس از نمای بالا و هاله از نمای جانبی دیده می شود. اگر می خواهید هنگام نگاه کردن به نمای کناری حلقه، الماس را از هر زاویه ای ببینید، این سبک را در نظر بگیرید.

هاله دو لبه

هاله دو لبه

حلقه نامزدی pavé یک سبک مدرن و پر زرق و برق است. دارای الماس های کوچکی است که نزدیک به هم قرار گرفته اند.

سبک میکرو پاو خوش ساخت نشانه دیگری از کاردستی دقیق است که اغلب دارای الماس هایی با قطر 1.2 میلی متر یا کمتر است. الماس های ریز بسیار نزدیک به هم قرار می گیرند تا جایی که فضای بین الماس های منفرد به سختی قابل درک است.

حلقه نامزدی pavé

حلقه نامزدی pavé

حلقه نامزدی قدیمی معمولاً جواهری است که بین 20 تا 100 سال قدمت دارد. حلقه‌های قدیمی اغلب به دلیل طرح‌ها و سبک‌های منحصربه‌فردشان که نشان‌دهنده گرایش‌های مد و تأثیرات فرهنگی عصرشان است، ارزشمند هستند.

یک حلقه نامزدی قدیمی می تواند منحصر به فرد و رمانتیک باشد. حلقه‌های سفارشی جدید را می‌توان به‌گونه‌ای ایجاد کرد که قدیمی به نظر برسند. یک حلقه نامزدی قدیمی می تواند منحصر به فرد و رمانتیک باشد.

گاهی اوقات می‌توانید عناصر الهام‌گرفته از هنر دکو را در حلقه‌های قدیمی یا سبک‌های قدیمی، از دهه‌های 1920، 1930 یا قبل از آن پیدا کنید. این مدل برای کسانی که به دنبال حلقه جدیدی از دنیای قدیم هستند ایده آل است.

حلقه های به سبک وینتیج بسیار منحصر به فرد هستند، برای خانم هایی که می خواهند با طراحی منحصر به فرد خود را از جمعیت متمایز کنند، عالی هستند.

حلقه های به سبک وینتیج

حلقه های به سبک وینتیج

انگشتر عتیقه معمولاً به جواهری گفته می شود که حداقل 100 سال یا بیشتر قدمت داشته باشد. این حلقه‌ها به دلیل کمیاب بودن، اهمیت تاریخی و ساخت آن‌ها اغلب با ارزش تلقی می‌شوند. مشابه حلقه‌های قدیمی، می‌توان حلقه‌های سفارشی جدیدی ایجاد کرد .

حلقه های نامزدی به سبک عتیقه گزینه ای عالی برای کسانی است که به دنبال چیزی منحصر به فرد و جاودانه هستند. این حلقه ها دارای جزئیات بسیار خوبی هستند، مانند لبه های میلگرین و تنظیمات پرآذین.

الماس‌های مورد استفاده در حلقه‌های نامزدی به سبک عتیقه اغلب گرد یا برش کوسنی هستند که به حال و هوای قدیمی حلقه می‌افزایند.

اگر قصد دارید یک انگشتر به سبک عتیقه داشته باشید، یک حلقه را به صورت سفارشی توسط یک طراح انگشتر با تجربه تهیه کنید تا فقط داستان عشق شما را به همراه داشته باشد. شما واقعاً می توانید چیزی زیبا خلق کنید که گرامی داشته شود و به نسل های آینده منتقل شود.

به طور کلی، تفاوت اصلی بین حلقه‌های عتیقه و قدیمی سن آنها است، حلقه‌های عتیقه قدیمی‌تر و معمولاً به دلیل کمیاب بودن و اهمیت تاریخی‌شان ارزشمندتر هستند، در حالی که حلقه‌های قدیمی اغلب به دلیل سبک و طراحی منحصر به فردشان ارزشمند هستند.

حلقه نامزدی سه سنگ یک سبک کلاسیک و چشم نواز است. دارای یک الماس مرکزی است که توسط دو یا چند الماس برجسته با اندازه متوسط احاطه شده است. این نوع ست سه سنگ برای کسانی که به دنبال حلقه نامزدی چشم نواز هستند مناسب است. این سادگی کلاسیک یک محیط یک نفره را با کمی درخشش و استعداد بیشتر به تصویر می کشد.

حلقه نامزدی سه سنگ

حلقه نامزدی سه سنگ

البته نا گفته نماند مدل های ساده حلقه نامزدی هرگز از مد نمی افتد. سبک های ساده انتخاب خوبی برای به نمایش گذاشتن یک الماس با کیفیت خوب هستند.

امیدوارم خواندن این مقاله بهتون کمک کرده باشه تا بتونید یک انتخاب مناسب برای نوع حلقه ازدواج خود داشته باشید.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *